Evoque Forums banner
21 - 39 of 48 Posts
De 2016 evoque 3. van mijn dochter heeft een motorstoringslampje. P0011-code inlaattiming geavanceerd. Geen abnormale loop- of prestatieproblemen opgemerkt. Ze bracht hem naar een monteur in de omgeving van Dallas. De monteur vertelde haar:
1. De inlaatnokkenastiming is niet correct.
2. Het is geen probleem met de vvt-solenoïde. Ze forceerden de positie vanaf hun scanner en de solenoïde reageerde
3. Ze willen de distributieketting (met geleider en spanner) vervangen. Twee tandwielen (vermoedelijk zowel inlaat- als uitlaatfasers). En één vvt-solenoïde (vermoedelijk inlaat). $3200 onderdelen 900 arbeid.
-op zoek naar een "second opinion".

mijn vragen.
1. Zou dit simpelweg te wijten kunnen zijn aan de vvt-solenoïde? Moet ik dit gewoon proberen?
2. Kunnen ze gemakkelijk op kettingproblemen wijzen met een scanner en de solenoïde uitsluiten? Of voeren ze haar BS.
3. Moet ze zich zorgen maken over het besturen van de auto en schade aanrichten?
3 winkel- of andere aanbevelingen. Dallas-gebied

dank u.
Mijn MENING is dat de distributieketting en ALLE gerelateerde componenten tot de slechtste componenten behoren (echt "mickey mouse") en misschien WEL de slechtste. Ze MOETEN vaker worden vervangen dan de meeste mensen vermoeden, voornamelijk vanwege de slijtage van het kettingspanningsspeelgoed en de kettingbanen. Ik ben eigenaar geweest van Rover-auto's vanaf eind jaren 1950 en Land Rovers. Range Rovers sinds midden jaren 1960, en VERUIT is de EVOQUE-distributiekettingindeling een grap, verschrikkelijk, in vergelijking met die eerdere systemen. Men moet zich echter realiseren dat dit geen ECHTE Rover is, maar een Ford-product----Hint, Hint.

Ik zou geen auto-onderdelen kopen van Amazon/Ebay, vooral niet als het er te mooi uitziet om waar te zijn.
Dit zijn hoogstwaarschijnlijk nagemaakte replica's uit het land dat met Ch begint.

MIJN MENING is dat de distributieketting en ALLE gerelateerde componenten tot de slechtste componenten behoren (echt "mickey mouse") en misschien WEL de slechtste. Ze MOETEN vaker worden vervangen dan de meeste mensen vermoeden, voornamelijk vanwege slijtage van de kettingspanner en de kettingbanen. Ik heb Rover-auto's gehad vanaf eind jaren 1950 en Land Rovers. Range Rovers sinds midden jaren 1960, en verreweg is de EVOQUE-distributiekettingindeling een grap, verschrikkelijk, in vergelijking met die eerdere systemen. Men moet zich echter realiseren dat dit geen ECHTE Rover is, maar een Ford-product----Hint, Hint.
Ik ben erg sceptisch over gemiddelde kleine monteurs die werken aan voertuigen die niet gebruikelijk zijn, niet in de VS zijn gemaakt. Velen van hen begrijpen over het algemeen automonteurs, maar weten weinig over auto's waar ze zelden of nooit aan werken. Sommigen zien je aankomen, met een duidelijk dure auto, dus proberen ze je te belasten met onderdelen en/of arbeid. Vind een goede, eerlijke man die niet oneerlijk zal zijn en weet waar hij het over heeft.

Ik ben erg sceptisch over gemiddelde kleine monteurs die aan voertuigen werken die niet gangbaar zijn, niet in de VS zijn gemaakt. Velen van hen begrijpen over het algemeen automonteurs, maar weten weinig over auto's waar ze zelden of nooit aan werken. Sommigen zien je aankomen, met een duidelijk dure auto, dus proberen ze je te pakken op onderdelen en/of arbeid. Vind een goede, eerlijke man die niet oneerlijk is en weet waar hij het over heeft.
Ik begrijp je en het is over het algemeen logisch. Maar deze specifieke auto, d.w.z. de motor van de Evoque van vóór 2018, is voor 98% een Ford Escape. Ik kan op beide handen tellen welke items in deze motor niet van Ford zijn. Ik ben helemaal geen monteur, laat staan een kleine monteur. Ik ben een kopieer-/printertechnicus, een technicus voor het repareren van printplaten en ik heb #1 Evoque gerepareerd nadat de distributieketting doormidden was gebroken, heb er zelfs gesmede zuigers in geplaatst, waarbij ik de spleet van de zuigerringen moest vijlen/aanpassen, de kop moest eruit, enz.
#2 Evoque had een vastgelopen motor, hij poepte #4 zuiger in de oliepan, de drijfstang scheurde af en vernietigde, ik bestelde een motor met lage kilometerstand van de Escape en gebruikte het Short Block en bestelde een cilinderkop apart
En heb net een derde Evoque gekocht en ben ermee bezig, de motor sloeg vast, #1 Drijfstang scheurde de bodem van de zuiger af... Dus hij heeft een nieuwe motor nodig. En heb net een motorwissel gedaan in een Volvo Xc60 uit 2016. Dus ik denk niet dat het gaat om een kleine/grote monteur, maar eerder om een wil, de wil om info te verzamelen, de wil om te lezen/leren en het vermogen om te begrijpen wat er voor je ligt.
Net zoals ik mijn ogen kan sluiten en elke stap en elk proces dat een laserprinter doet kan visualiseren en ik een redelijk goede technicus ben, kan ik hetzelfde doen met een motor en constant leren, dus ik ben er zeker van dat zelfs kleine monteurs een behoorlijke klus zouden moeten kunnen klaren, ik bedoel, als ik het kan, zou iemand die zichzelf monteur noemt dat ook moeten kunnen.

Ik begrijp je en het is logisch... over het algemeen. Maar deze specifieke auto, d.w.z. de motor van de Evoque van vóór 2018, is voor 98% een Ford Escape. Ik kan op mijn vingers natellen wat er niet van Ford is in deze motor. Ik ben helemaal geen monteur, laat staan een kleine monteur, ik ben een kopieer-/printertechnicus, een technicus voor het repareren van printplaten en ik heb #1 Evoque gerepareerd nadat de distributieketting doormidden was gebroken, zelfs gesmede zuigers erin gezet, waarbij ik de zuigerveerspeling moest vijlen/aanpassen, de kop moest eraf, etc.
#2 Evoque had een vastgelopen motor, hij poepte #4 zuiger in de oliepan, de drijfstang scheurde af en vernietigde, ik bestelde een motor met lage kilometerstand van de Escape en gebruikte het Short Block en bestelde een cilinderkop apart
En heb net een derde Evoque gekocht en ben ermee bezig, de motor is vastgelopen, #1 drijfstang scheurde de bodem van de zuiger af... Dus hij heeft een nieuwe motor nodig. En heb net een motorwissel gedaan in een 2016 Volvo Xc60. Dus ik denk niet dat het gaat om een kleine/grote monteur zijn, maar eerder om een wil, de wil om info te verzamelen, de wil om te lezen/leren en het vermogen om te begrijpen wat er voor je ligt.
Net zoals ik mijn ogen kan sluiten en elke stap en elk proces dat een laserprinter doet kan visualiseren en ik een behoorlijk goede technicus ben, kan ik hetzelfde doen met een motor en constant leren, dus ik ben er zeker van dat zelfs kleine monteurs een behoorlijke klus zouden moeten kunnen klaren, ik bedoel, als ik het kan, zou iemand die zichzelf monteur noemt dat ook moeten kunnen.
Mijn huidige Rover is een 2015 Evoque; ook met de Ford-motor, voornamelijk omdat Ford Rover een paar jaar bezat, voordat ze het verkochten. Eens met wat je zegt over wat een goede monteur maakt, het helpt als ze al hebben geleerd hoe een motor werkt, hebben geleerd over onderdelen waaruit een motor bestaat, etc. Daarna zijn de bereidheid om te leren, samen met een goed werkplaatshandboek, en ze zijn klaar om te gaan. Sommige monteurs zijn echter getraind om aan specifieke voertuigen te werken en zijn over het algemeen goed in wat ze doen, maar zijn daarom te druk met hen om veel te leren over iets met betrekking tot verschillende merken en modellen, hoewel ze misschien denken dat ze het allemaal weten.

Discussion starter · #27 ·
Romeins. Zie de opmerking hierboven over de foto van het Ford uitlaat VVT-tandwiel. Het heeft vier bouten, terwijl foto's van het Rover uitlaat tandwiel slechts drie bouten hebben. Is er een kans dat ze verschillend zijn? U vermeldde dat de solenoïden (Ford v Rover) verschillend zijn. Misschien is de foto verkeerd...

Discussion starter · #28 ·
Roman. Bekijk de opmerking hierboven over de foto van het ford uitlaat VVT-tandwiel. Het heeft vier bouten, terwijl foto's van het rover uitlaat tandwiel slechts drie bouten hebben. Is er een kans dat ze verschillend zijn? U vermeldde dat de solenoïden (ford v rover) verschillend zijn. Misschien is de foto verkeerd..
Ik gok dat het de verkeerde foto is op de ford website, aangezien ik een aftermarket foto heb gevonden die verschillende inlaat- en uitlaat tandwielen laat zien.
Image

Een van hen heeft 3 bouten, de andere heeft 4, ik weet niet meer welke welke is.
Het hoeft geen spelletje te zijn, die Ford-onderdeelnummers staan op de VVTi-solenoïden in uw Range Rover, de ene heeft 3 bouten, de andere heeft er 4.
Als je alleen naar foto's op de websites kijkt, kunnen ze generiek zijn, omdat de mensen op de website mogelijk geen idee hebben van wat inlaat is, wat uitlaat is, enz.

#1, laten we het duidelijk houden... Solenoïden zijn verschillend en de solenoïde zit bovenop en steekt door het kleppendeksel. Een solenoïde is een besturingsapparaat voor VVTi-tandwielen, wat je op je foto's laat zien zijn VVTi-tandwielen.
#2, gouden regel: als het er te mooi uitziet om waar te zijn, is het dat waarschijnlijk ook. Koop alsjeblieft geen van deze 99c-onderdelen, of iets dat als OEM wordt aangeboden van Ebay, Amazon voor 1/2 of 1/3 van de prijs, de schade die replica's van lage kwaliteit aan de motor kunnen veroorzaken, al die "besparingen" vliegen de deur uit en nog wat. Hoewel dingen er identiek uitzien voor het oog, kun je niet testen of het juiste metaal/legering is gebruikt, of het metaal volgens de specificaties is gehard, enz.

Een van hen heeft 3 bouten, de andere heeft er 4, ik weet niet meer welke welke is.
Het hoeft geen spelletje te zijn, die Ford-onderdeelnummers staan op de VVTi-solenoïden in uw Range Rover, de ene heeft 3 bouten, de andere 4.
Als je alleen naar foto's op de websites kijkt, kunnen ze generiek zijn, omdat de mensen op de website mogelijk geen idee hebben van wat inlaat is, wat uitlaat is, enz.
Ik wilde u al die tijd al complimenteren omdat u een van de best geïnformeerde, zo niet DE meest geïnformeerde en ervaren bijdrager aan deze website bent, over de Rover Evoque.
Het is als een verademing en je bent ook geen professioneel opgeleide monteur, zoals je me vertelde.
GOED gedaan.

Hier is de weergave van een cilinderkop van mijn #2 Evoque "de grijze muis" die #4 zuiger in de oliepan heeft gepoept.
Zie dat het vergrendelingsmechanisme al kapot is en op het punt staat eruit te vallen. Dat is bij 77k mijl.
Dus uitlaat VVTi tandwiel heeft 3 bouten, inlaat heeft 4 bouten.

Attachments

Ik heb ook een VVTI-tandwiel in de "eindfase" van mijn Evoque #1, waarbij die veer en andere onderdelen er volledig uitvallen terwijl de motor draaide, rondvlogen en onder de distributieketting terechtkwamen, waardoor deze knapte - ik kan me niet eens voorstellen welke kracht er nodig is om de distributieketting te laten scheuren... Ik zal het plaatsen als ik het vind.

Ik wilde u graag complimenteren omdat u een van de best geïnformeerde, zo niet DE best geïnformeerde en meest ervaren bijdrager aan deze website bent over de Rover Evoque. Het is als een verademing en u bent ook geen professioneel opgeleide monteur, zoals u me vertelde. GOED gedaan.
Dank u wel, meneer. Ik probeer het. Ik heb de gave gekregen om deze dingen te kunnen begrijpen, d.w.z. motoren en andere mechanismen, maar het kost me veel tijd om alles te leren, vaak op de moeilijke manier. Ik ben blij om te delen en te helpen, hopelijk om iemands leven gemakkelijker te maken, want... waarom niet, als ik kan... Daarom zijn we hier toch allemaal?

Dank u wel, meneer. Ik probeer het. Ik heb de gave gekregen om deze dingen te begrijpen, d.w.z. motoren en andere mechanismen, maar het kost me veel tijd om te leren, vaak op de moeilijke manier, alle details. Ik ben blij om te delen en te helpen, hopelijk om iemands leven gemakkelijker te maken, want... waarom niet, als ik kan... Daarom zijn we hier toch allemaal, nietwaar?
Inderdaad; bedankt voor het helpen van degenen die zulke hulp nodig hebben, ik weet dat ze het zullen waarderen. Zoveel mensen weten tegenwoordig duidelijk zo weinig over de motoren waar ze dagelijks van afhankelijk zijn, dat het verbazingwekkend is. In de jaren zestig had mijn vader in Montana als doel om zijn twee zoons alles te leren wat hij wist over het reviseren van motoren, want, zoals hij zei, het zou ons op een dag helpen om niet afhankelijk te hoeven zijn van professionele monteurs, die een klein fortuin vragen om een paar minuten aan onze toekomstige motoren te werken die we uiteindelijk zouden hebben. Sinds die tijd heb ik geleerd dat mijn vader 100% gelijk had; dat we op een dag zo dankbaar zouden zijn voor wat hij deed. Ook heb ik herhaaldelijk geleerd dat hij kennis/vaardigheden had in het reviseren van motoren, enz. die veel verder gingen dan ik in eerste instantie dacht dat hij had.

Inderdaad; bedankt voor het helpen van degenen die zulke hulp nodig hebben, ik weet dat ze het zullen waarderen. Zoveel mensen weten tegenwoordig duidelijk zo weinig over de motoren waarvan ze dagelijks afhankelijk zijn, dat het verbazingwekkend is. In de jaren zestig had mijn vader in Montana als doel om zijn twee zoons alles te leren wat hij wist over het reviseren van motoren, want, zoals hij zei, het zou ons op een dag helpen om niet afhankelijk te hoeven zijn van professionele monteurs, die een kleine fortuin vragen om een paar minuten aan onze toekomstige motoren te werken die we uiteindelijk zouden hebben. Sinds die tijd heb ik geleerd dat mijn vader 100% gelijk had; dat we op een dag zo dankbaar zouden zijn voor wat hij deed. Ook heb ik herhaaldelijk geleerd dat hij kennis/vaardigheden had in het reviseren van motoren, enz. die veel verder gingen dan ik aanvankelijk dacht.
Ha! Voor zover ik me herinner, hielp ik mijn vader altijd met het reviseren van motoren, maar niet in Montana en meer in de jaren 80, aangezien ik midden jaren 70 geboren ben, dus toen in Kiev, Oekraïne, toen de USSR uiteraard, probeerde mijn vader wat geld bij te verdienen door motoren te reviseren voor auto's genaamd Moscvitch, het was een 1,5 liter motor, ik herinner me dat ik hem sleutels aangeef en luister wat dit doet, wat dat doet. Wat is er in 2025? Dit en dat doen hetzelfde, minder carburateur, verdeler etc.

Ha! Voor zover ik me herinner, hielp ik mijn vader altijd met het reviseren van motoren, maar niet in Montana en meer in de jaren 80, aangezien ik midden jaren 70 geboren ben, dus toen in Kiev, Oekraïne, toen uiteraard de USSR, probeerde mijn vader wat geld bij te verdienen door motoren te reviseren voor auto's genaamd Moscvitch, het was een 1,5 liter motor, ik herinner me dat ik hem sleutels aangeef en luisterde naar wat dit doet, wat dat doet. Nou, in 2025, wat is er gebeurd? Dit en dat doen hetzelfde, minder carburateur, verdeler etc.
Ja. Zelfs in een zogenaamde "high tech" wereld blijven benzine- en dieselmotoren grotendeels hetzelfde. Het belangrijkste dat is veranderd in de voertuigen van vandaag, is het gebruik van elektronica. Op de middelbare school in Montana waren AL mijn vrienden radioamateurs; al hun vaders waren radioamateurs, dus ik had geen kans, overal waar ik keek, zag ik radiobuizen, weerstanden, condensatoren; later transistors, geïntegreerde schakelingen, etc. Ik vond het geweldig en leerde zoveel als ik kon, voor de lol. Op de universiteit werkte ik als radio- en televisietechnicus in een gemeenschappelijke radio/tv-reparatiewerkplaats (beste baan die ik ooit heb gehad). Mijn achtergrond stelt me in staat om de uitdaging van het repareren van elektronische problemen in auto's leuk te vinden, GODDANK, want het laten doen door de professionals kost een arm en een been.

Ja. Zelfs in een zogenaamde "high-tech" wereld blijven benzine- en dieselmotoren grotendeels hetzelfde. De grote verandering in voertuigen van vandaag is het gebruik van elektronica. Op de middelbare school in Montana waren AL mijn vrienden radioamateurs; al hun vaders waren radioamateurs, dus ik had geen kans, overal waar ik keek, zag ik radiobuizen, weerstanden, condensatoren; later transistors, geïntegreerde circuits, enz. Ik vond het geweldig en leerde zoveel als ik kon, voor de lol. Op de universiteit werkte ik als radio- en televisietechnicus in een reparatiewerkplaats voor gemeenschapsradio/tv (de beste baan die ik ooit heb gehad). Mijn achtergrond stelt me in staat om de uitdaging van het repareren van elektronische problemen in auto's leuk te vinden, Godzijdank, want het kost een arm en een been om het door de professionals te laten doen.
Zeer interessant verhaal, ik heb eigenlijk een vergelijkbaar pad bewandeld. Toen ik kind was, ging ik naar de vliegtuigmodelbouwclub, vond dat niet zo leuk, daarna de scheepsmodelbouwclub, vond dat niet zo leuk, ik heb het over 7-8-9 jaar oud zijn en toen kwam ik in de elektronica club en vond het geweldig, heb een flink aantal vacuümbuizen gezien, hoewel ik er nooit aan toe kwam om iets te solderen/maken dat er een had, maar al het andere - ja, ging zo ver als het samenstellen van een pc genaamd ZX-Spectrum, dat een Zilog Z80-gebaseerde CPU was, niets met radio-uitzendingen te maken, ik hield van versterkers, basisradio's, zonder de mogelijkheid om uit te zenden, het was na de jaren 80 dus DIY-kits begonnen beschikbaar te komen, die alle componenten bevatten, inclusief voorgemaakte printplaten en behuizing om een ​​handradio te maken, dat soort dingen. Ooit won ik een reis naar een chique zomerkamp omdat ik kon berekenen hoe ik een ringkerntransformator goed kon opwinden, berekende hoeveel lussen er nodig waren om van 220V naar wat er bij de test was te stappen. Ik durf te wedden dat 99% van de mensen die dit lezen geen idee hebben wat een ringkerntransformator is :). Toen ik in 1996 naar de staten kwam, was mijn eerste baan bij Business Equipment Service company, toen waren printers/kopieerapparaten Z/W en echt zeldzaam, dus ik kreeg een flink aantal handmatige en elektrische typemachines, IBM Selectric was een mechanisch wonder, een elektrische typemachine, nul elektronica, die zo snel kon typen als je kon typen... Dat is het gebied waar ik tot op de dag van vandaag het meest bedreven in ben, ik opende ook een drukkerij en leerde hoe ik een drukpers moest bedienen, geen enorme, maar een 2-kleuren-pers en in 2018 verkocht ik mijn 1/2 van Business Equipment service company en een drukkerij aan mijn zakenpartner en kreeg een baan in het repareren van industriële printplaten en verschillende elektronische apparaten, maar ik repareer/handel nog steeds digitale printapparatuur als hobby nr. 1 en probeer auto's te maken tot hobby nr. 2, tot nu toe is het niet eens in de buurt van "geld verdienen" omdat de investering in gereedschap en middelen nogal aanzienlijk is, ik kocht een fatsoenlijke AUTEL-diagnosetool, een mid-rise lift, een AC vacuüm-oplaadmachine en de "Ik wil dit en dat"-lijst is eindeloos.
Kortom - een jeugdhobby stelde me in staat om een ​​baan van 100.000 dollar veilig te stellen - een ware definitie van "hé!, je weet maar nooit"

Discussion starter · #40 ·
Ik wilde u graag bedanken dat u een van de best geïnformeerde, zo niet DE meest geïnformeerde en ervaren bijdrager aan deze website bent over de Rover Evoque. Het is als een verademing en je bent ook geen professioneel opgeleide monteur, zoals je me vertelde. GOED gedaan.
Roman - Ik sluit me aan bij de bedankwoorden van roverfan. Ik waardeer het enorm dat je je kennis/ervaring en interessante verhalen deelt over je reis van Oekraïne naar de VS. Ik bid dat we in de zeer nabije toekomst vrede zullen zien in die regio van de wereld. Voordat de oorlog uitbrak, wilde ik daarheen reizen. Mijn dochter (die de 16 evoque bezit met nokkenastandwielprobleem) was in 2019 in Lviv en Kiev. Tsjernobyl etc. bezocht. Een land met een rijke geschiedenis.

21 - 39 of 48 Posts