De 2016 evoque 3 van mijn dochter heeft een motorstoringslampje. P0011-code, inlaattiming vervroegd. Geen afwijkende loop- of prestatieproblemen geconstateerd. Ze heeft hem naar een monteur in de omgeving van Dallas gebracht. De monteur vertelde haar:
1. De inlaatnokkenastiming is niet correct.
2. Het is geen probleem met de VVT-solenoïde. Ze forceerden de positie vanaf hun scanner en de solenoïde reageerde.
3. Ze willen de distributieketting (met geleider en spanner) vervangen. Twee tandwielen (vermoedelijk zowel inlaat- als uitlaatfasers). En één VVT-solenoïde (vermoedelijk inlaat). $3200 onderdelen, $900 arbeid.
- Op zoek naar een “second opinion”.
Mijn vragen.
1. Zou dit simpelweg te wijten kunnen zijn aan de VVT-solenoïde? Moet ik dit gewoon proberen?
2. Kunnen ze gemakkelijk op kettingproblemen wijzen met een scanner en de solenoïde uitsluiten? Of voeren ze haar onzin?
3. Moet ze zich zorgen maken over het gebruik van de auto en schade aanrichten?
3 aanbevelingen voor garages of andere. Dallas-omgeving
Dank u.
1. De inlaatnokkenastiming is niet correct.
2. Het is geen probleem met de VVT-solenoïde. Ze forceerden de positie vanaf hun scanner en de solenoïde reageerde.
3. Ze willen de distributieketting (met geleider en spanner) vervangen. Twee tandwielen (vermoedelijk zowel inlaat- als uitlaatfasers). En één VVT-solenoïde (vermoedelijk inlaat). $3200 onderdelen, $900 arbeid.
- Op zoek naar een “second opinion”.
Mijn vragen.
1. Zou dit simpelweg te wijten kunnen zijn aan de VVT-solenoïde? Moet ik dit gewoon proberen?
2. Kunnen ze gemakkelijk op kettingproblemen wijzen met een scanner en de solenoïde uitsluiten? Of voeren ze haar onzin?
3. Moet ze zich zorgen maken over het gebruik van de auto en schade aanrichten?
3 aanbevelingen voor garages of andere. Dallas-omgeving
Dank u.